Πρόσκληση για συμμετοχή σε εκπαιδευτικές συνεδρίες για τη βελτίωση των ψηφιακών δεξιοτήτων επαγγελματιών υγείας (Χορήγηση Ευρωπαϊκών Μορίων Συνεχιζόμενης Ιατρικής Εκπαίδευσης)
Πρόσκληση για συμμετοχή σε εκπαιδευτικές συνεδρίες για τη βελτίωση των ψηφιακών δεξιοτήτων επαγγελματιών υγείας (Χορήγηση Ευρωπαϊκών Μορίων Συνεχιζόμενης Ιατρικής Εκπαίδευσης)
Η εκπαίδευση του εργατικού δυναμικού στον τομέα της υγείας (Health Workforce) αποτελεί βασικό συστατικό της διαχείρισης και ανάπτυξης του ανθρωπίνου δυναμικού και στοχεύει στη διατήρηση γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων απαραίτητων στην άσκηση του επαγγέλματος. Η εφαρμογή του ψηφιακού μετασχηματισμού στην υγεία οδήγησε σε ανάπτυξη νέων μεθόδων παροχής φροντίδας, και έφερε σημαντικές αλλαγές στις σχέσεις των επαγγελματιών υγείας τόσο με τους ασθενείς όσο και μεταξύ τους. Η ταχεία ενσωμάτωση της τεχνολογίας επιφέρει μια μοναδική ευκαιρία για τη βελτίωση των ικανοτήτων των ομάδων της υγειονομικής περίθαλψης, την ανάμιξη δεξιοτήτων (skill-mix), τη μετατόπιση αρμοδιοτήτων και καθηκόντων (task shifting), καθώς και την αναβάθμιση προσόντων και δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού της υγείας.
Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα “Health Professionals and the DigitAl team SkillS advancement (H-PASS)” -στο οποίο συμμετέχει ως εταίρος το Πανεπιστήμιο Κρήτης- προσβλέπει στην υποστήριξη των κρατών μελών της Ε.Ε. με στόχο την ανάπτυξη ανθεκτικότητας και την υπέρβαση των δυσκολιών που οφείλονται στην έλλειψη ή αναντιστοιχία δεξιοτήτων (skill mismatch) στις ομάδες παροχής υπηρεσιών υγείας.
Ο κύριος στόχος του H-PASS είναι ο σχεδιασμός και η εφαρμογή ενός πιλοτικού εκπαιδευτικού προγράμματος με πλήρως ανεπτυγμένες ενότητες, κατάλληλες σύγχρονες και ασύγχρονες δραστηριότητες, εκπαιδευτικό υλικό, και εργαλεία που αφορούν τις ψηφιακές, καθώς και τις λεγόμενες “εγκάρσιες” δεξιότητες (transversal skills), παρέχοντας κατά τον τρόπο αυτό σύγχρονη και εξελισσόμενη γνώση στους επαγγελματίες υγείας.
Ειδικότερα, το πρόγραμμα θα επικεντρωθεί στην εκπαίδευση νέων εκπαιδευτών οι οποίοι θα καλλιεργήσουν τις ψηφιακές δεξιότητες του κλινικού προσωπικού (ιατροί, νοσηλευτές και φαρμακοποιοί) στις σύγχρονες απαιτήσεις. Κατά τον τρόπο αυτό το H-PASS φιλοδοξεί να δημιουργήσει αρωγούς ψηφιακής μετατροπής (digital transformation agents) και να επιφέρει προηγμένη ψηφιακή ωριμότητα, ετοιμότητα και αλφαβητισμό, ώστε να καταστεί δυνατή η ενσωμάτωση της ψηφιακής τεχνολογίας στην υγειονομική περίθαλψη.
Τα προγράμματα θα πραγματοποιηθούν σε Κύπρο, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιταλία, Λιθουανία και Ρουμανία, με την έναρξη να αναμένεται την άνοιξη του 2025, και θα αποτελούνται από:
-Σύγχρονες και ασύγχρονες online δραστηριότητες
-Διαδραστικές εκπαιδευτικές συνεδρίες με φυσική παρουσία.
Για τους ενδιαφερόμενους επαγγελματίες υγείας από την Ελλάδα, στις εγκαταστάσεις της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης (Π.Κ.).
Εκτιμώμενη καθαρή συνολική διάρκεια εκπαίδευσης ανά συμμετέχοντα: Περίπου 32 ώρες, εκ των οποίων το 80% περίπου θα αφορά ασύγχρονες εκπαιδευτικές δραστηριότητες, με δυνατότητα ολοκλήρωσης εντός 3-6 μηνών από την ένταξη στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
Στους επαγγελματίες υγείας που θα ολοκληρώσουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα θα χορηγηθούν Ευρωπαϊκά Μόρια Συνεχιζόμενης Ιατρικής Εκπαίδευσης (ECMECs).
ΣΥΝΟΠΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ:
Εκπαιδευτικές ενότητες (Modules):
Module 1: Leading digital transformation
-Interactive lecture: Introduction to Digital Technology in Healthcare
-Individual exercise: Reflecting on medical technology
-Individual learning: Generative AI use
-Interactive lecture: Leading digital change
-Individual learning: Teleconsultation
-Case of an organizational change
-Telecommunication task
-Synchronous training: digital ecosystems in the healthcare sector
Module 2: Communication, teams, and culture in digital times
-Interactive video: Communication in healthcare
-Interactive video: Teamwork in healthcare
-Individual learning: Belbin test and reflection
-Interactive video: Conflict in healthcare teams
-Interactive video: The effects of different cultures in healthcare
-Individual learning: Cultural sensibility survey
-Online group work: Complex case study
-Individual learning: Reflection on digital communication and collaboration
-Synchronous training: Plenary discussion
-Synchronous training: Role play exercise
-Synchronous training: Case study (culture)
Module 3: Improving processes in the healthcare system
-Interactive video: Healthcare system awareness
-Individual learning: Forum debate
-Interactive video: Developing healthcare solutions
-Online group work: What’s wrong with the process?
-Interactive video: Managing healthcare developments
-Online groupwork: Project management
-Synchronous training: Presenting the development projects
Module 4: Data in healthcare
-Interactive video: Data in the healthcare system
-Interactive video: Cybersecurity and digital wellbeing
-Individual exercise: Cybersecurity
-Individual exercise: Digital wellbeing checklist
-Interactive video: Working with data
-Online group work: Searching and presenting data
-Synchronous training: Discussion on cybersecurity exercise
-Synchronous training: Evaluating smart device data
-Synchronous training: Discussing the searching and presenting data exercise
Οι ενδιαφερόμενοι πτυχιούχοι Ιατρικής, Νοσηλευτικής, Μαιευτικής, Φαρμακευτικής και Φυσιοθεραπείας προσκαλούνται να δηλώσουν προκαταρτικά την πρόθεση συμμετοχής τους μέσω e–mail στην ακόλουθη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου:
mkpateraki@uoc.gr (κ. Μαρία Πατεράκη)
Απαραίτητα στοιχεία:
-Ονοματεπώνυμο
-Τηλέφωνο επικοινωνίας
-Διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
Για την παροχή περαιτέρω πληροφοριών, θα πραγματοποιηθεί από εμάς επικοινωνία με τους ενδιαφερόμενους μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.